Przeziębienie a stres

Możemy się także często przeziębiać gdy jesteśmy chronicznie zestresowani. Wiele osób ma stresującą pracę lub przechodzi przez stresujące doświadczenia życiowe, takie jak: separacja, rozwód lub śmierć kogoś bliskiego. Jednak nawet wtedy gdy nie dzieje się          w życiu nic specjalnego, to i tak możemy być zestresowani.

Tego typu przeziębienia cechuje to, że trwają więcej niż siedem dni. Często bywa tak, że nie mamy kaszlu i kataru ale czujemy się podziębieni. Bierzemy lekarstwa, odżywiamy się zdrowo, a jednak nasze ciało nie może sobie poradzić z tą przypadłością.

Co robić w takich sytuacjach?

Przede wszystkim należy zadbać o relaks i regenerujący, głęboki sen. Najlepszym relaksem jest bycie w ciszy. Należy wyłączyć lub ściszyć telefon oraz wyłączyć telewizor lub komputer. Siadamy lub kładziemy się i pozwalamy aby cisza i spokój zagościły w naszych ciałach. Na początku takie nicnierobienie jest bardzo trudne. Korci nas aby włączyć komputer lub telewizor. Robimy wszystko aby nie być w ciszy. Warto jednak w niej wytrwać. Po pewnym czasie nawiązujemy kontakt z naszym ciałem i jest ono coraz spokojniejsze.

Bardzo pomocne mogą być lekkie ćwiczenia fizyczne, takie jak joga lub pilates. Jeśli jesteśmy zestresowani to nasze ciało jest ponapinane, jesteśmy spięci i ciężko się zrelaksować. Ćwiczenia takie wpływają rozluźniająco na nasze ciało.

Polecam także medytację i ćwiczenie uważności – czyli umiejętności bycia w ‚tu i teraz’. Można wybrać także muzykę relaksacyjną – jest to kolejna doskonała metoda na zredukowanie stresu.

Warto także pójść na masaż, szczególnie relaksacyjny lub wybrać się na basen, popływać    a następnie zrelaksować się w jacuzzi lub w saunie.

Korzystne jest też oglądanie komedii. Śmiech to doskonałe antidotum na stres.

Jest wiele książek poświęconych temu jak radzić sobie ze stresem oraz o tym jak medytować. Warto w nie zainwestować, przeczytać a następnie wybrać coś dla siebie.

Redukcja poziomu stresu to nie tylko pozbycie się przeziębienia ale także lepsze ogólne funkcjonowanie organizmu i lepsze zdrowie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Stres. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *